fredag 17 december 2021

Pepparkaks(växt)hus

 

Årets pepparkakshus blev lite annorlunda än tidigare års hus. Inspirerad av växthuset vi byggde i somras, blev det så klart ett pepparkaksväxthus! 

Jag utgick från den HÄR inspirationsbilden. 







Husritning googlade jag fram. Vanligt hus alltså, jag gjorde det själv till ett växthus






genom ett skära ut fönster och efter gräddning fästa gelatinblad bakom med hjälp av baking glue.






Tadaa!! 






Med andan i halsen limmade jag ihop huset (med hjälp av limpistol). 






Men för att få det att stå stabilt fäste jag det i brickan med lite lim. Attans också att jag glömde bort att ställa in granen och en liten ljusslinga! 






Retade mig så mycket på det att jag dan efter inte kunde låta bli. Tänkte att jag chansar och kollar om jag kan få upp huset utan att det går sönder och titta! Det funkade! Huset höll och jag kunde lyfta det och pilla in en liten batterislinga och sätta granen inne i huset. 


Årets pepparkakshus. Ett växthus. Så klart! 




2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Du gjorde det! Vad fint!
Trevlig helg.

Anonym sa...

Tack! ☺️ detsamma, Nilla!