måndag 27 december 2021

Jag måtte ha missat nåt

 


Såg en omtalad film häromdagen. Don´t look up med en drös kända namn som Meryl Streep, Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence, Ariana Grande, Timothee Chalamet. Alldeles nysläppt och omtalad satirisk science fiction komedi på Netflix. Handlar om två astronomer som ger sig ut på en gigantisk mediaturné för att varna mänskligheten för en komet som närmar sig och kommer förstöra jorden. 


Jag brukar tycka om "udda" filmer, men den här... njae... Den var udda, men uppenbarligen inte tillräckligt udda för att tilltala mig. Vet inte om det beror på att jag slumrade till lite här och där under filmen eller om mitt slumrande berodde på att filmen inte var tillräckligt bra... Eller så kanske det var för att jag brukar ha lite svårt för science fiction... 


Har googlat lite och förstått att det är lite av en vattendelare. En del hyllar filmen och en del tycker inte alls om den och många har visst gett upp utan att se färdigt den. 


Kanske jag ska ge den ett försök till..? En dag när jag är lite piggare. Fast jag är lite sugen på att säga Don´t look up...





Inga kommentarer: