måndag 27 december 2021

Mellan jul och nyår




Men ungefär så, eller? Working on it


God fortsättning!



Hoppas ni haft (och har) fina juldagar. Här är det fortfarande jul. Mellandagarna är lediga och familjen slappar hemma. Julgranen är kvar. Trots envist barrande. Som vanligt fylls mitt instagramflöde så här års av granar som åker ut och önskningar om krispig vår. Men nej. Som vanligt är jag inte där än. Låt mig få vara kvar i min julbubbla. Även om december från advent och framåt är mysig, så är det nog mellandagarna som är allra julmysigast, tycker jag. Då är det ok att det är lite stökigt och rörigt hemma. Och man har inga måsten, när allt släktfirande är över. Man kan (bör!) unna sig att bara slappa och göra det man känner för. Vilket i vår familj ser ungefär som bilden nedan... 






Kylen är fortfarande full av julmatsrester och än är julgodiset inte uppätet, även om familjen jobbar hårt på att tömma skålar och burkar... I år har jag slagit rekord och gjort tre (!) laddningar Rocky road-godis. Och knappt hunnit äta så värst många bitar själv... Försvinnande goda, uppenbarligen. Frågar du vissa familjemedlemmar är Rocky road det enda man behöver äta i juletid. Allt annat godis (nja, kanske inte allt... men allt hemlagat godis) kan man skippa, bara man får Rocky road. 



Förresten, just for the record. Vi fick en vit jul! Snö på julafton och snön ligger fortfarande kvar! Just idag är det attans kallt och halt och soligt, och man borde kanske bege sig ut och röra på sig. Försiktigt pga halkan, men man borde kanske passa på, inte ofta vi har kombination snö och sol. Men det är ju så himla skönt att bara göra som på översta bilden... 


Som sagt, god fortsättning på er! Fortsättning följer, jag måste ju tömma kameran på julbilder. Men först ska jag leta fram en undangömd Rocky road godbit, innan nån annan hinner före... 



Inga kommentarer: