tisdag 28 december 2021

Årets julklappsspel och funderingar kring Aladdinchokladasken

 


Årets julklappsspel var ovanligt rättvist. Inte bara för att jag råkade roffa åt mig nästan alla julklapparna ett par gånger under pågående spel, hehe, utan för att spelet för första gången nånsin, tror jag, slutade med att ingen satt utan vinst. Alla var vinnare. 






Ovanligt var också att två personer hade köpt exakt likadana julklappar. 






Två av vinsterna var alltså Aladdin chokladaskar! 






Men alltså, låt oss prata Aladdinchoklad. Får man verkligen lov att fortfarande kalla dem Aladdin när det bara är en chokladsort som är kvar från den traditionella Aladdinasken? Gräddnougaten är den enda som är tillräckligt god. Saknar trippelnöt, fransk nougat, körsbär i likör... Jag saknar t o m rom russin, fast jag aldrig åt den...  



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Gräddnougat är favoriten! ...men det blir ju alltid några kvar i de där chokladaskarna... jag brukar rata marsipan.
God fortsättning på julledigheten.