onsdag 22 december 2021

Jullov, väljtajmat snöfall, framflyttad julmiddag och överraskande julklapp

 



Igår stängde jag ner jobbdatorn och nu är det jullov till strax efter nyår. Hurra, vad jag har längtat! Och lagom tills jobbdatorn stängdes ner började snöflingorna dala. Magiskt! 


I måndags hade vi planerat in en aw-middag med mitt projektteam, men i sista minuten ställde vi in. Två familjer fått corona, en kände sig krasslig och en fjärde var orolig för det var coronautbrott på barnens skola. Lider med dem, hoppas de frisknar till snabbt och ändå lyckas fira en fin jul. Fira projektet kommer vi göra vid annat tillfälle, så vi ställde egentligen inte in, vi sköt upp. Samma bokning ligger nu i våra kalendrar i mars istället. Känns långt fram, men veckorna kommer säkert rusa tills dess. 


Samma kväll som den inställda projektmiddagen stod jag i köket och lagade mat när det ringde på dörren. Utanför stod en av mina projektkollegor. 






"Vi kan skjuta fram vår julmiddag till mars, men vi kan ju inte leverera julklapp i mars!" 

💓






Inga kommentarer: