lördag 18 december 2021

Ännu en återblick till första adventshelgen

 

Vi fortsätter väl att tömma mobilen på bilden från första adventshelgen, tycker jag. Vi slutade förra inlägget HÄR  med ett besök på Svenskt Tenn. Och HÄR tipsade jag om en kaffedrink som vi drack på en julmarknad som jag dissade lite. Men låt oss titta på lite bilder julmarknaden.  











Ungefär så. Man tog sig igenom det ganska snabbt och jag fastnade inte nånstans. Saknade nygräddade småmunkar... Mmmm.. så gott det hade varit. 

Så här i efterhand ångrar jag lite att vi inte tog oss tid att besöka julmarknaden på Skansen istället, men man kan inte hinna allt. En annan jul får vi göra det. 







Vi klämmer in några frukostbilder, tycker jag. Vad är det med frukostbilder? Märkligt fascinerande. För att hotellfrukost är så långt från mina vardagsfrukostar med falurågrut utan pålägg och kaffe? Dricker knappt ens juice till vardagsfrukost. 


Vi fortsätter med Stockholmspärlor. 






Kanske egentligen på makens lista, eftersom det är en herrklädesbutik, men jag tycker den är så galet fin och inspirerande, så medan maken klämmer på väskor och skor och provar skjortor och kavajer, smyger jag runt med kameran. 










Ojdå, oputsade skor?? Jamen det är ju en secondhandbutik! Om jag nån gång skulle ha en butik skulle den se ut så här. Med lite lugn jazzmusik på lagom ljudnivå i högtalarna. Supermysigt! 

Det finns en kvinnlig butik i samma ägande, men den är av nån märklig anledning inte alls lika inspirerande. 






Apropå inte alls inspirerande har vi här en bild på en not so stylish, but ack så mysig fredagskväll på hotellrummet. Picadelisallad och cola i hotellsängen framför TVn. Man behöver ju inte äta på lokal varje dag/kväll bara för att man inte är hemma. 







Men gå på kondis måste man!






Och bor man bredvid en tapasrestaurang måste man ju äta där. 






Blir man riktigt nöjd så varför inte gå dit en kväll till? Dumt att chansa, liksom. 






Nej, vi gjorde ingen intervallträning, men det är en bra bit att promenera från Slussen till Fotografiska, vår absoluta Stockholmspärla. Slussen, förresten. Guldbron?? Hahaha, tillåt mig skratta. Nej, den fastnade inte på bild. Inte för att det inte är helt färdigbyggt, utan för att, det var liksom inget att titta på. Så överskattat. 


Låt oss titta på Fotografiska istället, som alltid levererar. Jag låter bilderna tala för sig själv.












💓




Inga kommentarer: