måndag 30 december 2019

Harry Potterstatus


Minns ni att jag i höstas berättade om vårt kommande resmål London och hur vi planerade ladda? Vi skulle se alla åtta Harry Potterfilmerna så vi var förberedda inför att besöka Warner Bros-studion som visar hur filmerna om Harry Potter gjorts. Jag var den enda i familjen som inte sett en enda film. Åtta filmer kändes som ett gigantiskt berg att bestiga. Konstigt egentligen, för jag har ju inga problem att streckse en Netflixserie på minst lika många avsnitt... Och det har ju faktiskt hänt att vi strecksett en himla massa avsnitt på en gång. Typ över en natt... Men om man inte är jättepepp att titta och man delar upp åtta filmer på fyra månader, så är det inte lika oöverstigligt. Tänkte jag, då i oktober. Och föreställde mig att två filmer i november, två i december, två i januari och två i februari skulle vara helt görbart.


Men hur har det gått, undrar ni? Så här i slutet av december. Är vi ikapp? 


Ja, faktiskt! Fyra filmer har vi sett, Loppan och jag. Men inte två i november och två i december. Vi har klämt alla fyra, eller tre och en halv nu senaste veckan... Vi såg första halvan i november. Sen somnade jag.






Men vi har ju massor av jullov kvar, så kanske, kanske, hinner vi inte bara komma ikapp, utan till och med före vår plan.


Vad jag tycker om filmerna så här långt? Ehrm... om jag inte lovat att ta mig igenom alla åtta filmerna hade jag nog gett upp efter första. Not my cup of tea. Jag somnade som sagt halvvägs. Men så bestämde vi att vi skulle se filmerna dagtid - och det funkar ju om man är julledig - och då har det varit lite lättare för mig att hålla mig vaken. Kan tänkas att jag multitaskat och pysslat med nåt annat samtidigt... 


Andra filmen är hittills min favorit. Och Dombledores trollstav! Jag skulle också vilja ha en trollstav att dra ut tankar och stress ur huvudet med... 



(eget kollage med googlade bilder, bildkällor okända) 


Satisfying... 



Inga kommentarer: