lördag 28 december 2019

Grease - next generation




Häromdagen såg jag att Grease gick på TV. Kultfilmen från 1978 med Olivia Newton John och John Travolta i huvudrollen. Jag var elva år gammal när den släpptes och jag har tappat räkningen på hur många gånger jag sett den. Och lyssnat på musiken! Oj vad jag älskade musiken. Det gör jag fortfarande. Och jag älskade John Travolta. Det gör jag... inte... fortfarande. Men jag minns hur jag och mina tjejkompisar var helt galna och samlade bilder och tidningsurklipp. Jag hade insidan på min dörr full med bilder på honom plus en hel pärm. Och vi bytte bilder, tjejkompisar emellan. Minns att jag hade två kompisar från Turkiet och gissa hur avundsjuka vi andra var när de kom med tidningsurklipp från turkiska tidningar!  


(eget kollage med googlade bilder)



Jag tipsade Loppan, som nu är i samma ålder som jag var när jag dyrkade filmen och Travolta. Och Olivia Newton John, sötare tjej fanns ju inte! 






Loppan har nu sett filmen tillsammans med några kompisar. Och deras kommentarer? De kan absolut inte förstå att jag och mina tjejkompisar gillade Travolta. "Men mamma...??!!! Hur kunde du tycka att han var snygg?!" Och "Olivia ser ju jättegammal ut!" 


Eh..? 


Ja, smaken är som baken. Och det händer mycket med utseendeideal på 40 år... 



Inga kommentarer: