lördag 14 december 2019

2019 års kalendrar



(bildkälla svt.se)



Tittar ni på årets julkalender? Jag tittar. Och jag gillar det jag ser! Snacka om julmys! Älskar miljöerna och jag är kär i snögubben. Om svt hade fixat dockor som såg ut som snögubben i årets kalender hade jag köpt en! Tycker den är jättesöt! Och Pernilla är söt som socker som tomtemor. Och precis som hennes mamma, både i kalendern och i verkligheten. 


Full pott får årets kalender av mig. Jag gillar att de är julstämning och jag gillar alla små blinkningar till den vuxna publiken. Små skämt, hänvisningar och ordvitsar som kanske inte går hem bland barnpubliken, men den kanske får föräldragenerationen att sitta med framför tvn? Fast här är det visst bara föräldrarna som sitter framför TVn! Sonen har för länge sen slutat se julkalendrar och Loppan tittar mest för att hon vill hänga med, men hon är ingen jättefantast av årets kalender. 


Men maken och jag tittar. Och skrockar med. En kalender för femtioplussare, kanske? 


Här är förresten en annan julkalender för femtioplussare. 







Favorit i repris. Likadan chokladkalender som jag hade förra året. Mums! 




Inga kommentarer: