lördag 21 december 2019

Årets lussebak




Vi fortsätter väl på julbakstemat. Det mindre lyckade julbakstemat. Pepparkakshuset som rasade. Och nu ska ni få se ett annat mindre lyckat julbak. Eller JAG tyckte det var mindre lyckat, men familjen var jättenöjd. Låt oss titta. 






Men alltså, titta! Har ni sett fulare lussekatter? Knappast. Och nej, jag glömde inte bort russinen och de har inte gömt sig i degen. Jag skippade dem helt. Ändå ingen som äter dem. Känns lite onödigt att köpa russin och stoppa i kakorna för att plocka bort och kasta dem. 



Förresten, titta lite extra på bullen längst ner till höger.






Den här. Min fantasi skenade iväg med mig. LusseKATT? 






Njae, men definitivt nåt sorts djur. 



Som sagt, jag var inte alls nöjd med det här resultatet, men familjen var supernöjda. De tyckte inte alls de såg konstiga ut och framför allt tyckte de om smaken. Och där håller jag med. De var faktiskt inte alls dumma i smaken. 



Vill du ha receptet? Du hittar det HÄR (<--klicka). Det är egentligen ett recept på saffransgifflar med vit choklad, men jag brukar ta hälften av degen till gifflar och hälften till lussekatter. De blir saftiga och luftiga. Och supersmarriga. Familjen föredrar dem som lussekatter, jag föredrar dem som gifflar med vit choklad. 



Inga kommentarer: