fredag 3 november 2023

Oktober i en lista

Fredagar är (ibland) listdagar. Eller alla dagar är egentligen listdagar för jag är en sån som gör listor för allt. Handlelistor, att göra listor etc. Men just idag, här o nu, gör jag en oktoberlista, som jag lånat inspiration till härifrån


Hur var oktober?

Regnig och blåsig.


Månadens jobb?

Oktober var tredje månaden på mitt nya jobbuppdrag. Att lära sig nytt i en miljö där allt är oklart och rörigt även för de som jobbat där ett bra tag, är inte det lättaste. Men just idag är jag nog lite mer hoppfull för denna senaste veckan har jag äntligen börjat känna att jag vet lika mycket (eller lite) som mina kollegor...



Månadens mys?

Den HÄR lördagseftermiddagen.

Den HÄR onsdagskvällen. 

Den HÄR lördagen. 

Den HÄR måndagen.

Den HÄR eftermiddagen.

Den HÄR jobbdagen.

Den HÄR utflykten.

Ojdå, oktober var visst en mysig månad! Galet mycket utflykter och mys. Härligt.




Månadens störiga?

Kan inte komma på nåt speciellt. Mer än att det är störigt att jag haft svårt att släppa jobbtankar när jag inte är på jobb... Det är störigt.


Månadens extra?

Allt som står under Månadens mys. Det var ju extra allt, typ.


Månadens tv?

Kockarnas kamp, Saknad men inte glömd, slötittande på Idol. 


Månadens film?

Mord i Venedig. 


Månadens poddar?

Varje fredag brukar jag lyssna på Alex och Sigge när jag gymmar. 




Månadens nyupptäckt?

Kan inte komma på nåt så här på rak arm. Kanske nåt höstplagg som jag hittat långt bak i garderoben och nyupptäckt?


Månadens böcker?

Inte en enda läst bok blev det i oktober. Heller. 


Månadens scen?

Malmö Opera.


En önskan inför kommande månad?

Sinnesfrid. Att jag landar i mitt jobb och kan sova gott utan att ha jobbet under skinnet. Att månaden inte går för fort, så jag hinner förbereda och ladda inför advent. 


Månadens mest lästa inlägg?

Haha, hur ska jag veta det? Inte lönt att kolla nån statistik. Här nog inte så många läsare... Men JAG läser. Jag skriver och jag läser. Jag fastnar ibland med att scrolla bakåt i den här bloggen och njuter av minnen som finns nedtecknade och som jag annars säkerligen skulle glömma bort. Erkänner att jag ibland imponeras av mig själv när jag läser nåt av mina gamla inlägg och tycker att jag fått till nån snitsig formulering. Eller rubrik. Ja, jag erkänner. Och vägrar skämmas. 


Trevlig fredag!



Inga kommentarer: