fredag 10 november 2023

Fredag, för långa dagar och fem frågor


Äntligen! Fredag! 


Vilken vecka. Känns som jag jobbat 16-timmarsdagar och inte 8-timmars. Galet. Nu sitter jag i soffan framför På Spåret och multitaskar med datorn så jag inte somnar alldeles för tidigt. 

Vi kör en fredagslista! Idag på temat kopia

Vad var det senaste du kopierade (på kopiator)?

Lustigt att frågan kommer just idag, för tidigare idag tänkte jag på att det var dags att kopiera igen. Gymkvitton så jag kan få friskvårdsersättning på jobb. Eller vänta, jag kopierar ju inte längre! Jag scannar. 

Vem har folk sagt att du liknar?

När jag var yngre Sherilyn, sen Ricki, några år senare Anna. Nu var det väldigt länge sen jag hörde att nån jämför mig med nån. Nu är det mer att dottern får höra hur lik mig hon är. 

Vem har du försökt vara?

En gång försökte jag vara en försvarsadvokat. När jag var statist i en film.

När har du föredragit en kopia över ett original?

I will always love you är det enda jag kan komma på så här på rak arm. 

På vilket sätt var idag precis som igår?

Jag har lika trött igår som idag... 


Förresten, guuuud vad jag längtar till Nice när jag såg inslag därifrån i På Spåret...


1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Ja Nice verkar jättefint! Jag har bara varit i Paris i Frankrike. Behöver se mer :-)
Trevlig helg.