fredag 17 november 2023

Fredag - yogaretreat, glada timmar och asocial kollega...


 

Fredag! Fredag! Fredag! Så rusade ännu en vecka förbi. Känns som jag säger det oftare och oftare. Liksom att jag säger att den gångna veckan varit ner intensiv än den förra. Min workbestie avslutade veckan med att ta ledigt två dagar för att åka på yogaretreat för att finna sig själv. Jag bad henne leta efter mig när hon ändå var där. Hehe.

Precis som förra veckan kör jag en fredagslista samtidigt som jag tittar på På Spåret. Temat för dagen Glada timmen.

Vilken tidpunkt under dagen är du vanligtvis mest glad?

Lördagmorgon och söndagmorgon när resten av familjen sover och jag smyger ner, kokar kaffe, tänder ljus och njuter av att först läsa morgontidningen analogt och sen ge mig på ett Allerskorsord Eller glad vet jag inte om jag känner mig. Snarare tillfreds. Eller är det samma sak?

Mest glad är jag nog på fredagskvällen. Precis innan jag somnar sittandes i soffan framför nåt spännande på tv...

Var någonstans umgås du helst?

Hemma, på café eller på restaurang.

Vad tycker du om att umgås med kollegor?

Jag har inget jättebehov av att umgås mer än mina arbetstimmar med mina kollegor. Jag är ingen som jublar när det börjar pratas after work. Jag är dessutom en sån som helst undviker tillbringa lunchrasten tillsammans med mitt team i personalmatsalen. Men samtidigt som jag säger det så konstaterar jag att samtliga mina närmaste vänner har jag träffat i jobbsammanhang... 

När testade du senast något nytt att dricka (alkohol- eller alkoholfritt)?

Jag dricker nästan bara kaffe eller cola zero. Och så tvingar jag mig att dricka vatten. Jag testar gärna nån spännande drink, men det händer inte våldsamt ofta och jag kommer inte ihåg senast. 

Eller vänta! Jag goooglar här på bloggen och återkommer. 

En Hugo Spritz, var det! I påskas.

Vad gör du helst efter en riktigt lång dag?

Öppnar dörren hem och välkomnas av "Välkommen hem, maten är strax klar!" Men det händer inte så ofta... 


1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Ja, vilket härligt avslut på en lång dag. Att komma hem till Maten är klar! :-)
Trevlig helg.