tisdag 21 februari 2023

Utflykt, övernattning och mellostatus

 






På mina breddgrader är det sportlovsvecka nu och solen skiner på barmark. Ingen snö här och ingen sportlovsresa. Men i helgen var vi iväg på lite äventyr. Sprang på ett supermysigt danskt fik mitt i Skåne. Godaste Stjerneskudsmackan jag ätit! Dvs danskt rågbröd med friterad spätta. Familjen rapporterar att milkshaken också var god, men den hoppade jag över.






På kvällen hade vi huset fullt av femtonåringar som skulle kolla mello och övernatta. Bjöd på lite enkelt plock, som blev extra festligt serverat eftersom några alla-hjärtans-ballonger hängde kvar i köket. 






Nästan så jag var sugen att bädda ner mig och göra tjejerna sällskap...


(Förresten, om nån undrar om jag lyckas hålla mig ifrån mellon i år, som jag skrev om HÄR, så ja. Jag tittar inte. Och jag saknar faktiskt inte det).



2 kommentarer:

Hannas krypin sa...

Ja tack till milkshaken och snackset till mello. Har inte tittat på mello på flera år men i år har jag tittat på varje deltävling tillsammans med barnen. Vill gömma mig under skämskudden hela tiden.....

smile sa...

@Hanna - Hehe, ja men eller hur! :-D