fredag 24 februari 2023

Två listor på en fredag!

 

Inspirerad av Nilla blir det inte bara en utan hela två listor denna fredag. Hos Nilla kan man hitta var hon hittade ursprungslistorna. 

Vi börjar med 


Hav/Sjö - Hav lite läskigt, så jag väljer sjö. Men jag undviker gärna att bada i bägge, som den badkruka jag är... 

Bikini/Baddräkt - Bikini. Tror inte jag haft baddräkt sen vi var på babysimning med sonen, för 20 år sen... Men jag har kvar den! Borde kanske prova och se om den fortfarande passar. 

Klippor/Strand - Strand alla gånger! Jag är höjdrädd och klippor är läskigt. De får mig att tänka på nån brittisk deckare där nån blir knuffad nerför klippor...

Vitt/Rött - Om det gäller vin så är det jämnt. Jag har ingen favorit. För jag dricker extremt sällan vin. Men färgkombon vitt och rött är superfräsch. Speciellt om den är randig.

Bubbel/Stilla - Stilla vatten! Kolsyrat vatten smakar huvudvärkstabletter! Blä. Har alltid två flaskor kallt kranvatten i kylskåpet. 

Morgon/Kväll - Jag väljer morgon, men jag vet inte riktigt vad det är jag bedömer efter. Jag har alltid varit morgonpigg, men nu är jag varken morgonpigg eller kvällspigg. Är det åldern, eller? Men jag önskar jag varit morgonpigg för det känns som dagen blir längre om jag stiger upp tidigt. Fast jag hade gärna varit vaken lite längre än vad jag är. Sitter just nu och skriver detta en fredagskväll framför TVn och klockan närmar sig nio på kvällen. Hade jag inte haft datorn i famnen nu, hade jag nog redan sovit...

Picknick/Restaurang - Men åhh, picknick är ju sååå mysigt! Men jag gör det alldeles för sällan. Måste ta tag i det och picknicka mer till sommaren.

Sverige/Utomlands - Ännu en som är nästan omöjlig att svara på. Jag kan inte välja! Jag vill ha båda! Svensk sommar kan vara fantastisk. Men att åka utomlands är aldrig fel. 

Bil/Tåg - Men vad jobbig jag är! Jag kan inte välja här heller. Älskar bilsemester. Så mysigt. Älskar åka tåg, det är barndom för mig. Vi åkte alltid tåg på sommaren när jag var liten. När jag pendlade 14 mil enkel resa till jobb för några år sen peppade jag mig genom att tänka på min barndoms tågresor.

Flyg/Båt - Lika läskigt som klippor tycker jag båtar är. Eller fartyg. Stora fartyg. Usch så läskigt. Då flyger jag hellre. Fast om jag får välja, så föredrar jag tåg före flyg. 



(bildkälla: pinterest.com)


Här kommer nästa lista. 

1. Blev det nån semla (i nån form) i veckan?

Nope. Som jag skrev HÄR så blev jag mätt av alla semlor som flödade i mitt instagramflöde. Ingen semla, alltså. Men tårta, det blev det i veckan! 

2. Hur firade du din senaste födelsedag?

Med knäckebröd, utflykt och vinst i minigolf. Som jag skrev om HÄR. Gör väldigt gärna om det i år. 

3. Vilken var den senaste listan du gjorde?

Den här ovan!

4. När väntade du senast på en hantverkare?

Hrm... där måste jag nog svara att jag väntar just nu. Och har väntat väldigt länge... På maken att han ska agera hantverkare för alla mina galna projekt... 

5. Vilken serie eller film har du senast börjat titta på?

Professor T. Men jag har somnat tre, fyra gånger och fått börja om igen. 


2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

EN till som varken är så förtjust i varken vin eller bubbelvatten, det trodde jag inte. När jag ser den randiga tröjan så kan jag nog tänka mig lite rött på kläder. (Såg du den röda trappan i Husdrömmar senast, den med blå tapeter. i Limhamn? det blev ju hur coolt som helst. Apropå rött i inredning.) Och en vinröd bikini, också snyggt! Ha en fin dag!

S sa...

@Nilla - Jaa, den röda trappan var super cool! Snyggt med tapeten. Trevlig helg!