onsdag 1 februari 2023

Kapitel två av tolv




Februari. Så har vi äntligen tagit oss igenom årets längsta månad. För visst känns det så? Som att den aldrig tar slut. Och när det var två veckor kvar av januari kändes det som det var åtta månader sen det var jul. 

Men nu har vi tagit oss igenom det och skriver februari i kalendern. Tjohoo!! Vi går mot ljuset. 

Jag summerar januari med att jag lyckats förvånansvärt bra med ett av mina fokusområden för året. Fokusområden, inte löften! Jag skriver inga nyårslöften, men jag formulerar fokusområden. I år kropp, själ och hälsa ett av dem. (Jag har ju t o m gjort en ny kategori här i bloggen, Projekt - Kropp o själ) Jisses, jag har t o m kunna motivera mig till att köpa nya träningsskor, för jag har tidigare inte tyckt att det varit lönt, eftersom jag knappast slitit så mycket på det par skor jag haft i säkert över 20 år... Men jisses vad jag slitit på dem i januari! Nästan så jag undrar om det gav mig extra energi och motivation att ha ett par nya skor, som inte bara är bekväma utan mycket mycket snyggare än mina gamla. Ja, ytlig erkänner jag att jag är. Fast motivationen kanske nog också beror på att jag har en träningskompis. Tjoho, jag har fått dottern med mig!






Förresten, ett av mina andra fokusområden för året har också fått en egen kategori här på bloggen. Projekt - Städning o struktur. Där har jag inte kommit riktigt lika långt i januari. Men jag är hoppfull. Och motiverad. Har redan varit två svängar på Erikshjälpen och lämnat en massa utgallrat. Alltså, hur många ljusstakar och ljuslyktor behöver man, egentligen? Hrm... Jag har fortfarande lite för många, men inte riktigt lika många som när jag formulerade mitt röjningsfokus. 

Fortsättning följer. Februari. Kapitel två. 


Förresten, om man känner för att #fångafebruari kan man ju alltid hänga med på Claras utmaning. Läs mer HÄR och HÄR. Kanske jag hänger på. Vi får se. 



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Så roligt att träna med sin dotter! (Det saknar jag just nu)...
Bra fokus :-)