onsdag 25 januari 2023

Jag har fått nog! Innan det ens har börjat...




Det börjar närma sig. Årets mello börjar nästa helg. Av tradition brukar jag kommentera varje avsnitt och låtarna här, och av tradition brukar jag vara tveksam till hela spektaklet. Varje år så här dags brukar jag säga att "i år ska jag inte titta!". Men så tittar jag ändå. 

Men vet ni. I år är jag verkligen inte alls pepp på det. Det enda som möjligtvis skulle få mig att titta är att min girl crush Farah kommer vara en av programledarna. I övrigt, nej tack. Jag orkar inte lyssna på ännu en låt av Thomas G:zon! Eller Jimmy Jansson. Har ni förresten sett hur många låtar Jimmy Jansson står bakom i år? Jimmy Joker Thörnfeld, Joy och Linnea Deb är också namn som man bara hör en gång om året, år efter år efter år. Finns det inga andra låtskrivare?? Måste det vara som en årlig aw-sammankomst för ett gäng kollegor?

Nej. Jag är inte alls sugen. Och då har jag inte ens nämnt något om artisterna. Men jag orkar inte lyssna på fler bidrag av artister som bara dyker upp på radarn en gång om året. År efter år efter år. 

Suck. Så gnällig man kan vara då. 

Ja, det kan man och jag tycker faktiskt det är helt befogat. Jag gör härmed slut. Jag säger upp mig. Efter att varit trogen i nöd och lust i många många år så har vi vuxit ifrån varandra. Mello och jag. 

Eller jag kanske ska uttrycka det så här: Jag tar en paus. Jag kanske kommer tillbaka (och jag kanske tittar trots att jag här och nu känner att jag absolut inte ska titta), men här och nu, just nu, känns som att jag skriver på skilsmässopapper med mello. 

Fortsättning följer.



3 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Jag gillar verkligen Farah!
Och ja, jag lär titta på mello även i år om jag känner mig själv rätt. Jag har inte hunnit att läsa på så mycket om det hela ännu, så jag vet inte vilket artist jag ser fram emot. Jag får återkomma med vad jag tyckte :-)

S sa...

Ser fram emot att läsa dina recensioner, Nilla!

Matilda sa...

Så kände jag också för några år sedan. Kunde inte uppbåda något engagemang alls. Men kommer nog glutta lite i år, gillar också Farah och Jesper Rönndahl så det kan ju bli kul...