torsdag 9 februari 2023

Gåshud på spåret

 På Spåret på svt är still going strong efter så många år (det var min morfars favoritprogram och det var många många år sen han gick bort). Jag tittar varje fredag. Jag tror att min morfar hade varit stolt över mig att jag faktiskt - ibland - är ganska duktig på frågorna. Vi samsas om i TV-soffan, maken och jag, han kan vissa frågor och jag vissa. Jag förvånas väldigt ofta över mig själv att jag kan svaren på en del frågor, t ex sportfrågor. Märkligt vad som kan fastna i hjärnan...

Men, det var varken min morfar, skrytet om min kunskap eller hjärnfascination jag skulle skriva om. Jag tänkte länka om en fantastisk låt som framfördes för nån vecka sen. Laleh och Benny Anderssons orkester som framförde en svensk översättning av Agains All Odds (Take a look at me now). Gåshudslåt. 




1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Både Laleh OCH Phil Collins är mina favoriter!