fredag 10 februari 2023

Fem en fredag: v.6. Tiden går


Vi kör en fredagslista vetja. 


1. 

Vad gjorde jag för 10 år sen?

Exakt på dagen före tio år sen befann jag mig tydligen i en sjukstuga. 

2. 

Vad är ett minne för fem år sen?

Att jag var i Nice två gånger samma år. Först med jobb och sen med familjen. Har längtat tillbaka dit sen dess. 



3. 

Vad har du gjort om tre år?

Förhoppningsvis en massa kul och fint som jag kan se tillbaka på med glädje och värme. Vågar inte gissa eller spekulera. 

4. 

Vad går fortast, veckan eller helgen?

Ja jisses, veckorna rusar och helgen rusar. Tiden går fortare och fortare.

5. 

Hur mycket ledig tid har du om dagarna?

De dagar jag jobbar på kontoret är jag hemifrån 12 timmar. Vaddå jobba 8 timmarsdag? Jag är hemifrån 12 timmar..! Tackålov jobbar jag mer hemifrån än från kontoret, men det är ju jobb trots att jag är hemma. Men jag tänker extremt bra på jobbfrågor när jag fyller och tömmer tvättmaskinen på arbetstid. Faktiskt! Det är som att hjärnan fungerar mycket bättre på hemmakontoret än på kontorskontoret. 




1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Det där med tidsuppfattning... Jag tycker att det varierar hela tiden. Men tiden går fortare och fortare här i medelåldern.