fredag 17 februari 2023

Laddar för efterlängtat mastodontprojekt

I förrådet står material till ett projekt jag längtat länge efter att få sätta igång med. Inget kul projekt, men jag längtar verkligen efter resultatet. 

För sju år sen målade vi om vår trappa för andra gången. Det var ursprungen en furutrappa som blivit så där furugul, men som vi ville ha vit. Första gången lät vi en målare göra det. Andra gången, då för sju år sen alltså, gjorde jag det själv. Himmel vilket meck! Men nu har jag laddat och googlat och kommit på hur jag ska göra och jag hoppas att det kommer kännas mindre meckigt den här gången. Jag kommer att stycka elefanten i bitar och inte göra allt i ett svep, som förra gången. 

Skillnaden kommer garanterat bli större. Den här gången blir det inte vitt. Nu ska den bli grå. Samma grå nyans som våra väggar. Tänker mig att det kommer bli snyggt och inte minst kommer - förhoppningsvis - dammet inte bli så iögonfallande som det blir på vitt... 

Håll tummarna. Jag återkommer med rapport när jag kommit igång. 



Inga kommentarer: