torsdag 23 februari 2023

Något ofokuserade yogapass

 

Igår hade jag bokat in mig på ett yogapass på gymmet. I sista minuten ställdes passet in pga för få deltagare. Trist, jag hade verkligen sett fram emot det. 

Googlade fram yogapass på nätet och placerade mig på vardagsrumsgolvet. Det första passet jag testade hade jag dock svårt att koncentrera mig på. Kolla HÄR. Gissa varför jag hade svårt att fokusera. Elementskydden! Så snygga! Var tvungen att ta ett skärmklipp med mobilen för att visa maken. 

Det HÄR passet var lättare att ta sig igenom, inga inredningsdistraktioner.

Apropå yogadistraktioner, det här var inte första gången jag haft svårt att hålla fokus i ett yogapass. För många år jobbade jag på ett företag där det erbjöds lunchyoga. Perfekt att klämma in mitt på arbetsdagen. Men det var ju stört omöjligt att hålla fokus! För bredvid mig, där i idrottslokalen, befann sig ju en massa kollegor som också yogade. 

Det hände ofta att jag hamnade bredvid nån och istället för att visualisera en solig strand eller en solnedgång eller vad det nu var yogaledare ville vi skulle fokusera på, slogs jag ofta av tankar som t ex "jamen där är ju Kristin! Henne måste jag prata med, hur var det nu med deadlinen på det där projektet hon jobbade med" eller "jisses, är hon här, jag trodde hon hade lämnat företaget!" eller så blev det fnittrigt eller pinsamt att se nån kollega som i vanliga fall var väldigt korrekt och strikt, nu ligga på en matta iklädd tajta träningskläder med rumpan i vädret... 

Ja men, jag nämnde väl att det var länge sen? Det är förhoppningsvis preskriberat nu.

Jag måste jobba på mitt fokus...



Inga kommentarer: