torsdag 1 december 2022

Nedräkning, uppräkning och musiksmak som en senior

 




1 december
Jisses, nu rusar dagarna fram. Lustigt det där, som barn vill man att de där 23 dagarna ska gå så fort de bara kan. Som vuxen vill man att det ska långsamt, så man hinner med... 


Apropå att räkna. Har ni sett att Spotify har lagt upp SpotifyWrapped? Man får ett litet bildspel på sitt musikår 2022. Jag är ingen stor Spotifyanvändare och tidigare års Wrapped har förvånat mig stort. I år blir jag inte riktigt lika förvånad, men lite. 





Hrm... tydligen lyssnat mer än jag trott. (Men långt ifrån lika mycket som ungdomarna i familjen). 






Japp! Absolut! Det är jag. 






Ehh...? Vad är detta för genrer?? Googlade och tydligen är Adult standards huvudsakligen riktad mot "senior citizens". Haha, jag döööör så roligt!






Ok..? Har jag verkligen lyssnat så mycket på honom? Nästan 6 timmar totalt. Ok. Då har jag väl det. 






Miriam Bryant minns jag överhuvudtaget inte att jag lyssnat på i år. 2an, 4an och 5an absolut. Men resten..?






Jomenvisst. Musiksmak som en senior... Jag bjuder på den.



2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Elvis! Imponerande! Jag gillar din musik. men jag gillar ju nästan allt :-) (fast inte så mycket rap som Spotify vill ha det till.)
Trevlig helg.

Nilla Tankebubblor sa...

Många genrer!
https://everynoise.com/everynoise1d.cgi?scope=all