lördag 3 december 2022

Färgglatt sticksug

 


Hur går det med årets julklapp, undrar ni kanske? Jotack, det går framåt. Bakstycket är klart och ca 1/4 del av framstycket. Det är ju en väst jag stickar, så jag behöver inte sticka några ärmar. Men vet ni, jag är så sugen på ett nytt stickprojekt! Gjorde misstaget att gå in i en garnaffär tidigare idag (hur många såna finns det och hur ofta springer man på en sån?). Det var ju som att gå in i en godisbutik! Jag blev så inspirerad. Ville sticka en halsduk, en tröja, en massa vantar och sockar... Det fanns ju så många härliga garner. 

Men jag tyade mig och gick därifrån tomhänt. Lovade mig själv att inte göra som jag gjort/gör med tyg. Dvs fyller på förrådet, men får inte tummarna loss att göra något av det. 

Men inspireras kan man ju göra. 





Jag förvånar mig själv med att vara superinspirerad av färger. Jag ser fina färgkombinationer överallt. Som idag när Loppan och jag fikade på ett kondis. Ränderna i soffan vi satt i på fiket. Färgkombinationerna på golvet. Hann inte plocka upp mobilen för att fota, men golvet på tåget hem från vår utflykt hade också en superfin randig färgkombo som tilltalade mig. 






Vi får väl se vartåt det lutar. När jag är färdig med min GRÅ väst... 



Inga kommentarer: