fredag 2 december 2022

Jag erkänner... och skäms

 

Alltså, är det bara jag som är mästare på att prokastinera vissa grejor som egentligen inte tar någon tid alls? Som att tidrapportera på jobb... *skäms* Och att göra reseräkning om man varit på tjänsteresa *skäms igen*. 

Tidrapporteringen ska göras veckovis, och helst bör man sluta veckan med att göra det. Jag brukar börja veckan med att rapportera föregående vecka... Dvs jag glömmer bort det på fredagseftermiddagen (för bråttom att stänga ner jobbdatorn och ivrig att hålla helg?) och kommer på det på måndagsmorgonen.

Nu i veckan var det månadsbryt mitt i veckan. Extra viktigt när man är konsult att tidrapportera i tid. Jag var duktig och kom för en gångs skull ihåg det och sent på onsdagseftermiddagen tryckte jag iväg uppgifterna om mina arbetade timmar. För att få ett samtal av chefen knappt en halvtimme senare. Han undrade om jag inte jobbat hos kund under veckan. Eh..? Jo, det är klart att jag gjort! svarade jag och undrade om han ifrågasatte om jag jobbat hemifrån. Nej, jag hade förvisso varit ute i rätt tid att rapportera, men jag hade rapporterat på fel konto! Suck. Typiskt mig... 

Kvitton för årets friskvårdsersättning klickade jag iväg typ tre timmar innan deadline, samma dag. Och för en liten stund sen fick jag äntligen iväg en reseräkning för en konferens jag var på i oktober...

Queen of f--ing everything? Nope, but queen of f-ing procastinating.

(P.S. Don´t tell my kids...)
 

Inga kommentarer: