tisdag 20 december 2022

Julbak med smak


 


Apropå julbak. Är det nåt som jag har väldigt svårt att göra så är det snygga lussekatter. De smakar som de ska (enligt familjen, själv är jag inte jätteglad för lussekatter överhuvudtaget), men jag lyckas aldrig få  dem så där lussekattsnygga. Tror inte jag kan skylla på att jag skippar russinen (de pillas ändå bara bort och kastas). Jag får liksom aldrig till formen. 

Så här blev årets lussekattsbak.






Första plåten blev gigantiska. 






Och inte särskilt snygga.







Resterande plåtar gjorde jag mindre, men även de blev oformliga.

Tur att de smakade som de ska i alla fall... 
HÄR är receptet. 


HÄR är ett annat recept, som både blev snyggt, om jag får säga det själv, och smakade väldigt gott. En ny favorit bland julkakorna. 




Inga kommentarer: