lördag 3 december 2022

Pinnad julinspiration och julrecept

 



Jag har tidigare berättat att jag har mobilen full med sparade recept och inspiration inför julen. Här kommer ett urval. 






På instagram hittade jag det HÄR receptet på en liten sats snabblagade lussekatter som beskrivs smaka som "fluffiga munkar". Då måste jag ju bara spara ner receptet och testa. Inte gjort det än, men det kommer jag absolut att göra.






Mysig bild inifrån ett orangeri. Fin i sig, men det var nästa bild som frestade mig mer. 
Mjuk pepparkaka. Supergott. HÄR hittade jag receptet. 







Vi älskar Rocky Road godis och vi älskar chokladkladdkaka, då kan man inte bli annat än frestad av en Rocky Road kladdkaka. HÄR hittade jag receptet. 







Brietårta i ugn hittade jag HÄR.






Annorlunda pepparkakshus. Fasader, som runt en tårta. Fast ingen tårta där bakom fasaderna. HÄR kan du läsa hur konstruktionen byggs upp. Borde jag ha läst för nåt år sen när jag gjorde ett försök att göra nåt liknande... 






Vet inte hur många såna HÄR filmklipp jag har sparat ner, men nån gång kanske jag kommer ihåg det och försöker mig på att slå in julklappar eller andra presenter på piffigt vis. Förresten, är det mer än jag som också pinnar en massa klipp på hur man på käckaste sätt viker jeans, t-shirts, lakan etc, men som aldrig/sällan använder tipsen...?




Inga kommentarer: