tisdag 15 november 2022

Fastnat i TV-soffan


Ända sen jag var liten har jag alltid haft något i händerna när jag suttit i TV-soffan. Jag har ritat, broderat, stickat eller virkat. Att bara sitta i soffan och titta på ett TV-program, en film eller en serie  känns inte bara som lite waste of time, det är väldigt svårt att inte somna. 

Familjen är lite trött på mig att jag sitter med mobilen i handen, så nu har jag slagit till med något annat att ha i händerna när jag sitter i TV-soffan.





Tadaa!! Ett stickningsprojekt! Det var väääldigt länge sen, men nu är det dags. Jag har länge varit sugen på det och framför allt att sticka nåt sånt HÄR






I helgen satte jag igång. 

Men hur var det nu med det där att sitta i TV-soffan och somna? Ingen risk. Nu har det istället blivit tvärtom. Jag kan inte somna! Eller rättare sagt, jag kan inte sluta sticka! Tio avsnitt av den HÄR och två av åtta garnnystan senare har jag inte sovit jättemycket i helgen. 

Tur att måndagar är TV-kvällar





Inga kommentarer: