söndag 6 juli 2014

Söndag med svartjobb och strandbesök

Oj vilket väder vi haft den här helgen! Igår lämnade vi barnen till mormor och så begav maken och jag oss över sundet till Köpenhamn. Men oj så varmt det var! Riktigt konstig tryckande åskvärme som gav mig världens huvudvärk och gjorde mig yr och illamående. Typiskt. 

Vårt Köpenhamnsbesök blev kortare än planerat för till sist fick jag nog. Ni vet såna där scener man ibland ser på film där huvudrollsinnehavaren går i världens folksamling och det snurrar av rörelse och ljud. Det går liksom inte att urskilja nåt förståeligt ur ljudkakafonin, det bara surrar. Och snurrar.
Ungefär så kändes det.

Men när jag vaknade imorse kände jag mig precis som vanligt. Dvs trött som jag alltid är på morgnarna, men utan huvudvärk, yrsel och illamående.

Så vad gör man då?
Jo man kanske gör som jag gjorde.
Sätter igång världens måleriprojekt.




Utemöblerna behövde desperat en omgång färg.




Så det fick bli lite svartjobb.




Som sagt, det var välbehövligt.




Och Loppans barnmöblemang fick sig en omgång även det. Eller rättare sagt bordet och den enda av de fyra ursprungliga stolarna som finns kvar. Resten har gått sönder under årens vilda lekar. 
Men himmel vilket meck det var med stolen! Så jag var väldigt glad att det bara var en stol och inte fyra att måla. De där smala ribborna på ryggstödet var inte kul att måla kan jag meddela.

När jag målat färdigt var även jag färdig. I värmen. 
Så då gjorde vi som gjort ett antal gånger tidigare denna sommar, nämligen tog ett eftermiddagsbesök på stranden.







Inga kommentarer: