fredag 11 juli 2014

Mini-konsulten



Häromdagen hade jag sällskap på jobb.
Den lediga delen av familjen körde upp och hälsade på och när killarna körde vidare för att - så klart - besöka en skejtpark i närheten, stannade Loppan hos mig och höll mig sällskap nån timme på eftermiddagen.

Mysigt.

Och mysigt tyckte så klart hon att det var när en av mina kollegor berättade att när han var liten och besökte sin pappas jobb så fick han lön och det tyckte han att Loppan också skulle ha. Hon hade ju "konsultat" på kontoret, precis som mamma.

Och visst, jag kunde inte annat än hålla med. Visst fick hon en liten slant som lön efteråt, när vi satt på tåget på väg hem. Fast jag tror nog att hon gärna hade jobbat gratis hos oss, för hon var mer än nöjd med eftermiddagen på mammas jobb. Snälla kollegor, skön soffa i fikautrymmet och en vattenmaskin med iskallt vatten. Allt detta imponerade stort på henne.


Psst, berätta inte detta för nån för hon tycker kanske det är pinsamt, men maken berättade att precis som mamma hade hon lite lätt panikigarderoben innan de körde hemifrån. För vad skulle hon ha på sig? Hon provade först den här och sen den här innan hon fastnade för klänningen på bilden. Visst vill man vara fin på jobb, eller hur?




Inga kommentarer: