fredag 11 juli 2014

Maxa sommaren



Vilken vecka!

Vilket väder!




Om man scrollar ner i mitt bloggflöde de senaste dagarna ser det ut som om jag har semester, men faktiskt inte. Jag har jobbat - och pendlat - hela veckan, men maxat kvällarna med strandbesök.

Helt fantastiskt.




Men visst, det hade inte funkat om inte resten av familjen varit ledig och fixat och förberett. Det tackar jag för.

Medan jag har suttit och svettats på tåget hem från jobb har de förberett mat och packat väskor och begett sig till stranden och mutat in vårt revir. Eller slagit läger.

Och jag har kommit direkt från tåget, kastat jobbväskan i sanden och snabbt som sjutton bytt om från jobboutfit till strandoutfit.

Det gäller att maxa sommaren.




Någon maxar visst glassintaget.




Och den här kompisen följer oss troget.

Om inte sommaren - och min semester, som börjar om några timmar - fortsätter med samma fina väder så kan jag åtminstone glädja mig åt att vi maxat sommaren och utnyttjat det fina vädret när vi hade det.

Det gäller att passa på. Och vara tacksam för det lilla.




Inga kommentarer: