fredag 18 juli 2014

Hårömt

Igår fick jag hårpanik och var bara tvungen att få tag i en klipptid för att klippa bort tussarna i nacken. Eller det var väl inga tussar, men det var i alla fall alldeles för långt för att jag skulle trivas med det. Och naturligtvis var min ordinarie frisör på semester. 

Suck.

Det var bara att välja. Skulle jag stå ut med att vara ruffsig för att inte riskera att bli tokklippt av ny frisör? Eller var jag så ruffsig att det var värt chansen/risken att testa en ny frisör?


(Eget kollage med bilder från pinterest.com)

Efter en stunds funderande och en koll i spegeln tog jag chansen/risken. Jag testade ett okänt kort.

Och vet ni. Jag överlevde.
Det blev helt ok.
Jag behövde inte ens visa nån av bilderna ovan, vi förstod varandra.

Hrm... undrar vad min ordinarie frisör tycker om att jag varit otrogen..?


Inga kommentarer: