måndag 28 juli 2014

En kväll vid Medelhavet





Eftersom vi har haft svårt att slita oss från poolen och huset på dagarna så har det hittills inte blivit några utflykter på dagtid. Mer än till matbutiken.

Igår gav vi oss ut på kvällsäventyr igen.
Till en annan nattmarknad än den vi var på häromkvällen. Jag sa ju att det finns en hel del att välja mellan. Och måste man välja kan man välja bort denna, tycker jag. Tingeltangel de luxe. I jämförelse var det total avsaknad av tingeltangel på den andra. Det var mer hantverksprodukter och riktigt fina grejor. Här var det... hrm... jag kan säga att det rimmar på åk-inte-hit, typ. Inget av värde.

Men kidsen, och framför allt Loppan älskar det.








Drömfångare. 
När jag tänker efter borde jag kanske köpt en till hon som har svårt att somna...




Tingeltangel var ordet.





Och vad är väl en marknad utan karuseller?




Vi fick snabbt nog och tog en sväng ner till Medelhavet istället.




Fortfarande behaglig vattentemperatur, trots den sena timmen.









På vägen tillbaka till bilen hittade Loppan ett magiskt ljus i marken.




Sen åkte vi hem och satte oss en stund på altanen och kollade stjärnhimlen och filosoferade lite om Lajka och Christer Fuglesang. 

Inget konstigt alls. En kväll vid Medelhavet.



Inga kommentarer: