måndag 14 juli 2014

Ägg och vinbär och kräsna smaklökar



Grannen är bortrest.




Och vi har fri tillgång till bärbuskar.
Och gratis är ju som bekant gott. 




Så jag plockade.
En burk full med röda vinbär.




Och bakade en kaka.

Men.

Vi är inte så glada för vinbär i vår familj... Och receptet jag fick och som jag testade är säkert supersmarrigt, men vi är ganska känsliga för ägg i vår familj. Och degen innehåll många ägg och lite mjöl... och trots att den såg supersmarrig ut, så... Vi försökte, men... 

Det var inget för oss.

Men tack snälla L för bären och tack snälla M för receptet, men vinbär och ägg funkar inte så bra för oss... 


Synd att grannen inte har kakaoplantor på sin tomt...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Då kommer du inte och plockar vinbär i min trädgård... :-)
Nu har du ju planerat din semesterresa lite tokigt - Mitt i plommonens prime time... Så jag kan ju inte gottgöra dig med trädgårdens plommon och ett plommonrecept som passar smaklökarna bättre./M

smile sa...

Men åhhh... hur kunde jag missa det??

Jag får trösta mig med en croissant. Eller två.

:-)