torsdag 17 juli 2014

Dagens

Det där med matlagning är ett kapitel för sig när man är ledig och hemma. Både att komma på vad man ska göra och att göra det. Vissa dagar känns det som att jag inte gör nåt annat än att laga mat, duka fram och duka undan.


Fast trots att jag serverade både plättar och hemmagjord pizza idag så har jag hunnit med en massa annat också. Frisörbesök, pärlpyssel med Loppan, två timmar på stranden, tid vid symaskinen... Galet. Men vissa dagar är mer produktiva än andra.







Imorgon kanske jag inte får gjort nånting. Kanske det blir mackor och fil både till frukost, lunch och middag. Eller också så blir det nåt helt annat. Det blir bra vilket som.

Sommar. Semester. Det är inte så noga.

Recept på pizzadeg med bakpulver hittar du förresten här
Och min mormors recept på plättar hittar du här.


2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Ja precis så är det. Ibland känns det som om man bara står vid spisen, eller så struntar man i det och det går bra det med. :-)

smile sa...

Glass och vattenmelon står man sig ganska bra på. :-)