tisdag 1 juli 2014

Billy i mitt hjärta

Jag tror att jag redan avslöjat nån gång att vi har 14 st Billybokhyllor i vårt hus. Japp. 14. Eller vänta, nu måste jag räkna efter. En, två, tre...fyra, fem...sex, sju...åtta, nio, tio, elva, tolv...tretton. Fjorton! Jo, det stämmer. 14 st Billybokhyllor fördelade i nästan alla rum. Två i pojkrummet, en i flickrummet, två i arbetsrummet, en i hallen på ovanvåningen, två i sovrummet, fem i vardagsrummet och en i grovköket. Galet, eller hur?

Men men. De är ju kalas! Så varför inte. 

De två vi har i sovrummet fungerar som linneskåp och har glasdörrar. Men de fem i vardagsrummet som är fulla med böcker står och samlar damm. Dvs de har inga dörrar. Men jag vill ha! Fast det blir liksom aldrig av. Tio glasdörrar är inget man spontanshoppar precis, även om de inte är superdyra. Man slänger ju liksom inte bara in dem i bakluckan på bilen direkt.


För ett tag sen tog jag en av mina lunchsvängar till det stora varuhuset i den lilla staden där jag jobbar.

Och gissa om jag blev ännu mer sugen på att sätta dörrar på hyllorna nu..!




Åh...




Så snyggt!





Inte bara hyllorna, jag gillade hela stylingen.




Och här är en rad låga Billysar med vita dörrar. En sån har vi i arbetsrummet.
Som sagt, vi är Billyfantaster. Say no more.




Lite rolig tavelvägg där över småbillysarna.
Vi tittar lite närmare på den.




Käckt sätt att använda bokstöden.


På min önskelista. Tio st Billyglasdörrar.
Nån gång.

Och kanske jag kan klämma in hylla nr 15 i Loppans rum...





Inga kommentarer: