torsdag 27 juni 2024

Ytterligare ett tecken på att det är hög tid för semester

Häromdagen skulle jag hämta dottern på tågstationen efter jobb. Hon hade firat midsommar i en kompis sommarstuga och smsade hur dags jag skulle hämta henne. 

Körde dit och stod på parkeringsplatsen och väntade. Hon ringde och frågade var jag blivit av. Hon hade precis kommit fram. "Jag står på baksidan av stationen på höger sida", svarade jag. "Vad menar du, jag är här men ser inte dig", kontrade hon. 

Efter en stunds dividerande konstaterade vi att jag missuppfattat och stod och väntade i fel stad!!! (Vi bor mitt emellan två städer, ungefär lika långt hemifrån till bägge). 

Suck. Dubbelsuck. 

Vi hade pratat om var jag skulle hämta henne. Flera gånger. Jag hade fått sms ett par gånger där det tydligt stod var jag skulle hämta henne. 

Men det hade tydligen inte fastnat i min överansträngda, överhettade hjärna. 



Inga kommentarer: