söndag 23 juni 2024

Hoppfullt klipp

 




Fotade en drös boktips från morgontidningen häromdagen. Sommartid är lästid, så jag är hoppfull. Och samlar tips. 

Minns en sommar för några år sen när vi bilade till Frankrike och jag kom in i ett rejält läsflow. Haden en drös pocketböcker i packningen, läste ut dem alla, plöjde en drös svenska böcker i huset vi bodde i (lånat av en svensk kollega, därav svenska böcker i bokhyllan). I bilen på vägen hem var jag desperat efter ny läsning, så det var nästan så jag tog bilmanualen för att ha nåt att läsa. Men det fick bli nån tysk veckotidning på en mack istället. 

Undrar om jag nånsin kommer in i sånt läsflow igen... 


2 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Det är underbart när flowet sätter in! Jag läser lite varje kväll och oftast någon stund mitt på dagen också, nu på sommaren så blir det mer läsning. Eftersom du samlar tips kommer några från mig också. De bästa jag läst i år är: Lektioner i kemi, Ljuset vi inte ser och De fenomenala fruntrimmren på Grand Hotell.
Ha en fin söndag!

smile sa...

Tack för tipsen @anna! :-)