lördag 8 juni 2024

Spänt värre

Som säkert framgått mellan raderna här har jag haft en tuff jobbvår. När jag, som jag gjort väldigt mycket denna våren, satt i soffan häromdagen och slösurfade, råkade jag fastna på ett inlägg om massage. Åh, det var alldeles för länge sen jag unnade mig massage! utbrast jag och surfade vidare. Kollade om det fanns något ställe i min närhet som erbjöd massage inom närtid. Samma dag fanns det två lediga tider! 90 minuters thaimassage. Det var inte lång stund av tvekan innan jag tryckte på beställningsknappen och 1,5 timme senare var jag på plats. 

Tänk vilken tur att det inte bara fanns ledig tid samma dag, det var på nationaldagen, så det var oväntat att det ens skulle vara öppet en röd dag. Men finns det bättre sätt att fira en ledig dag? Kan knappast tro det.



Den besvärliga jobbvåren gav sig tydligt till känna när massören satte igång. Herrreee jisssses vad ont det gjorde i varenda muskel som var superspänd. Ont men välbehövligt. 

Dagen efter hade jag träningsvärk från helvetet. Träningsvärk som gjorde mig nästan orörlig. Men tillräckligt rörlig för att sitta vid datorn och fortsätta jobba... 

Måtte jag hinna varva ner, både kropp och själ, innan det är dags att gå på semester. 


1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Boka en massage-tid till! :-) Gärna inom en vecka.