tisdag 4 juni 2024

Selfie - Om roliga timmen




Det var länge sen jag gjorde ett selfie-inlägg, men här kommer det. Veckans tema Roliga timmen.


När det var "rolig timme" i klassen var min roll

manuskrivare, rekvisitör, kostymör och skådespelare! Jag och tre kompisar ÄLSKADE att uppträda på roliga timmen. Vi plågade klassen med att uppträda var och varannan vecka. Vi skrev teaterpjäser, gjorde kulisser och spelade teateruppsättningar som förmodligen bara var förståeliga och roliga för oss som var med... Varvat med teaterföreställningarna uppträdde vi med playback av Abba, Baccara och Kikki Danielsson.

Nämn ett rejält skrattminne!

När sonen och jag var sjuka samtidigt och vi låg i varsin soffa och åt Piggelinglassar och skrattade åt Modern Family. Det var säkert över tio år sen och förutom ett rejält skrattminne är det ett riktigt mysminne som vi pratar om ibland. Vi klämde ett helt paket Piggelin och ett par säsonger av serien.

Idag bestämmer jag själv när det är dags för rolig timme - då...

spelar jag gärna kortspel, Maxi-Yatzy eller Alfapet.

Den ståuppkomikerna skrattar jag åt

Ingen är roligare än Johan Glans

Den filmen/boken/tv-serien är verkligen rolig

Älskade humorserien Hipp Hipp och Tiffany Persson

Vad får man aldrig skämta om?

Aldrig skämta på någon annans bekostnad. 


3 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Känner så väl igen det där mysiga när mamma och barn ligger i soffan och älskar samma program ... så härligt, även om man hade lite snuva och feber!
Johan Glans verkar vara älskad av alla. Han var ju med i Kvarteret Skatan också, den serien gillade jag.

smile sa...

@klimakteriehäxan - Jag får nog leta upp Kvarteret Skatan på Öppet arkiv (?) för den gick mig helt förbi.

Nilla Tankebubblor sa...

Vilket härligt inlägg! :-) Det låter som roliga timmar det.
Ha en fin helg.