onsdag 29 juni 2022

Kastrullbröd nr 3 och hemmagjord müsli med lönnsirap

 




Minns ni att jag berättat att jag bakat Sandras kastrullbröd ett par gånger tidigare i sommar? Jag har gjort det igen och jag börjar närma mig rätt smaksättning. Denna gången använde jag vetemjöl och smaksatte med riven parmesanost, finhackad färsk rosmarin och flingsalt. Det var supergott, men jag var nog lite väl försiktig i kryddningen, för jag hade kunnat dra på mer både med parmesan och rosmarin och definitivt med flingsaltet. 




Gjorde även hemmagjord müsli häromdagen. Gjorde en egen blandning, inspirerad av det HÄR och det HÄR receptet. Minns inte exakt vad och hur mycket jag blandade i av respektive ingrediens, men det jag vill rekommendera är att använda lönnsirap istället för honung. Supergott! 



Inga kommentarer: