söndag 12 juni 2022

Fem års letande äntligen över!

 


För fem år sen, nästan exakt, var vi i Italien och i huset vi hyrde fanns en ljusblå morgonrock som jag förälskade mig i. Jag är ingen morgonrocksmänniska egentligen, men där och då, i just den perfekta ljusblå färgen, älskade jag att börja och sluta dagarna i morgonrock. 

Vi hyrde av ett supercharmigt engelskt par, och jag är övertygad om att jag hade fått köpa morgonrocken av dem, om jag frågat. Något jag grämt mig över ända sen dess. Samtidigt som jag skannat nätet och fysiska butiker, här på hemmaplan efter en likadan. I exakt rätt ljusblå nyans. Förgäves. 

Tills igår! 



Då jag snubblade över den här! 

Inte i likadant material men i exakt samma ljusblå färg! Egentligen ännu bättre än den italienska, eftersom jag ju inte gillar tjocka morgonrockar, och detta är mer som en kimono i typ t-shirtmaterial.

Love it! 

Nu kan jag fortsätta min svenska sommar med att vara klädd som för italiensk sådan. 

Lo amo già!

💙