fredag 17 juni 2022

Fem en fredag: Antingen eller


(eget kollage, bildkällor se nedan)

 

Jag är en listmänniska, som jag ju konstaterade här, så vi kör väl en lista till. En fredagslista, inspirerad härifrån


1. Äta pinnglass eller mjukglass?



Försöker egentligen undvika glass för jag blir "kladdig" i halsen av det, men en bägare med mjukglass, noisettesås och hackade nötter är ibland svårt att hålla sig från på sommaren. 

Om en pinnglass utan pinne ändå kan räknas som pinnglass, så är den här min pinnglassfavorit. Fast allra helst äter jag italiensk kulglass med pistagesmak. 


2. Fysisk bok eller ljudbok?



Älskar att läsa pappersböcker, men har med åren blivit alldeles för rastlös för att unna mig tiden att läsa. Men jag har lovat mig själv att läsa mer denna sommaren, och än så länge bådar det gott. 

Ljudbok är kalas, men om jag inte multitaskar samtidigt så somnar jag till det.


3. Vara för kall på vintern eller för varm på sommaren?


(bildkällor: här och här)

Jag
Avskyr
Vintern

Say no more.


4. Bada i pool eller hänga på strand?



Jag är en badkruka, så egentligen är väl svaret givet, så som frågan är formulerad. Jag hänger nog helst på strand. Såvida det inte är en pool tillhörandes ett hyrt hus vid Medelhavet...


5. Vakna till solsken eller somna till regn? 


(bildkälla här och här)


Ja tack! Bägge. 



1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Härligt! Jag vaknade till solsken idag. Trevlig helg!