tisdag 21 juni 2022

Bucketlist-bok nummer två

 



Som en av punkterna på sommarens bucketlist står att läsa böcker. Pappersböcker. Har precis checkat av bok nummer två. 

Det är inte jag, det är du av Mhairi McFarlane

Delia Moss har en livsplan. Men när det går upp för henne att hennes blivande man ligger med en annan raseras den imponerande snabbt. Helt klart ett bekymmer. Hon måste återta kontrollen - och göra sig själv till superhjälte i berättelsen om sitt eget liv.


På baksidan av boken står följande recensionscitat från Pocketshop:
"McFarlane är det perfekta exemplet på den nya vågen chick-lit"


Ja, vad kan jag säga? Ja, det var en chick-lit. Länge sen jag läste en sån. Om det inte varit för att jag utmanat mig själv att läsa och inte ge upp för tidigt när jag väl börjat läsa, så hade jag nog gett upp. Lite intetsägande start, men jag tog mig igenom den. Och ja, det var en helt ok chick-lit. Perfekt att läsa på stranden.

Betyg? 😏😏😏



Inga kommentarer: