måndag 23 maj 2022

Trädgårdsevent

 




Vi fortsätter lite på trädgårdstemat. Jag skrev ju häromdagen om att jag hittat en podd med två tv-profiler när det gäller trädgård och här ovan ser ni ytterligare en. Gunnel Carlsson. Fast när jag tänker efter var det nog länge sen jag såg henne på tv. Men i verkligheten såg jag henne häromdagen. När jag var på ett trädgårdsevent på vår lokala plantskola. 

Småtrevligt snack om lite av varje när det gäller trädgård. Visste ni att det tydligen finns mer än 80 olika sorters snödroppar och att Gunnel inte gillar moderna trädgårdar med trädäck och stenläggning? Ju vildare desto bättre. Tycker Gunnel. Hrm... jag skruvade lite på mig, eftersom precis det hon sa beskrev min trädgård ganska väl. Fast vi delar icke-fascinationen över trenden med dahlior. Jag blir alldeles matt när jag tänker på allt meck med att odla dahlior. Nej tack, inget för mig. 






Men det här sa jag inte nej tack till. Jisses så gott! 

Man kanske skulle bli riktig influencer och roa sig på events lite oftare. :-) 






Fast då hade detta varit en goodiebag med innehåll som nån annat valt ut och inte jag... 



Inga kommentarer: