söndag 15 maj 2022

I växthuset odlar jag mig själv

 




Vi byggde ju ett växthus i trädgården förra året. Jag brukar säga att jag odlar själen i det och inte jättemycket växter eller grönsaker. 






Men ni ser ju! Perfekt plats att odla själen i. 


Snubblade över ett radioprogram häromdagen på samma tema. 






Jag är inte ensam! Pernilla, ni vet Pernilla Månsson Colt, känd från bl a Trädgårdstider på SVT, och John Taylor, som är med i samma program. De pratar om växthus i allmänhet och Pernillas i synnerhet. Och vad heter programmet?

Hehe. Men absolut! Pernilla och jag. 

John, som är trädgårdsmästare "på riktigt" är inte riktigt lika glad som Pernilla och jag för det. 


But, who cares, jag kommer fortsätta odla min själ i mitt hus. Plus lite tomater, fikon och smågurkor. Alldeles perfekt för mig. Och min själ. Och uppenbarligen även Pernillas. Fast eventuellt kommer jag flytta ut tomaterna, efter att ha lyssnat på programmet. 






Inga kommentarer: