måndag 30 maj 2022

Tipsar om serie och blogg


"När Oliver plötsligt gör slut står Matilda utan bostad och eget sammanhang. Men hon hinner knappt förstå vad som hänt innan hon skopas upp av sin vän Miron. Han lovar henne ett hem - men framför allt - ett äventyr som ska få sorgen att försvinna. Utan att kunna stå emot dras Matilda in i psykologiskt triangeldrama under en gränslös sommarmånad i Stockholm"



(bildkälla svtplay.se)



Så beskriver SVT en svensk dramaserie skapad av Sandra Beijer, baserad på hennes bok med samma titel. Seriens första fyra delar är släppta och finns tillgängliga HÄR

Jag brukar inte titta på svenska serier, men eftersom jag följer Sandras blogg och genom den varit med sen hon skrev boken och följt hennes resa med att skapa serien, kunde jag inte låta bli. Ok, jag erkänner, att Oscar Zia spelar en av rollerna gjorde mig också nyfiken. 

Och jag fastnade. För handlingen, miljöerna, klippen, musiken och inte minst för hur huvudpersonen Matilda spelas av Madeleine Ferraud. Vilken stjärna! Oscar överraskar, han spelar bättre än jag vågat hoppas. Vill inte göra nån spoiler, men hans roll blir bättre (kusligare) för varje avsnitt.

Tips! Se serien och följ bloggen! Boken har jag tyvärr inte läst, så den kan jag inte tipsa om.



Inga kommentarer: