onsdag 25 maj 2022

Biotips och ögongodis

 

Jag har aldrig rankat Nicholas Cage som en top Hollywood drama actor och jag gissar att jag inte är ensam. Han är väl ingen så kallad karaktärskådespelare, direkt. En del av hans filmer har väl närmast haft kalkonstatus. Men. Så 2022 gör han en film som gör att jag förlåter allt. 

The unbearable weight of massive talent

Galet lång titel. Men galet underhållande film. Jag brukar inte falla för filmer i kategorin actionkomedier, men den här är av en helt egen klass. 




Varför? Jo, för att Nicholas Cage spelar sig själv! Filmen handlar om att hans karriär inte är på topp, men han får ett "enkelt" jobb att uppträda som sig själv på en stenrik miljardärs födelsefest i Spanien. Men plötsligt blir Cage indraget i ett spiondrama där CIA är involverat. 

Helt galet! Plötsligt är det liksom ok med kasst skådespel och knasigt manus för det görs så himla bra. Jag rekommenderar filmen varmt! Det var ett glädjepiller. Minns inte när jag senast skrattade så åt en film. 

Trailer hittar du HÄR



Psst. Extra bonuspoäng på att filmen innehöll lite ögongodis. Apropå ögongodis så står den HÄR filmen överst på min lista över kommande biobesök.



Inga kommentarer: