tisdag 16 juni 2020

Tanken var god


 Förväntningar på mat. Har ni också det? Man kan sitta på restaurang och vänta på att få in maten och man bygger upp förväntningar på nåt riktigt gott. Man betalar ju dyrt för det, då vill man ha utdelning. Och så besvikelsen om det inte blir så gott som man föreställt sig... 


Likadant - nästan värre - blir det när man bakat eller lagat nåt och lagt ner tid och själ på att tillaga samtidigt som man byggt upp förväntningar på nåt riktigt gott. Och så besvikelsen när det inte blir så gott som man föreställt sig... 






Ungefär så kände jag i helgen. När jag laddat hela veckan inför att testa ett recept jag sett hos Jamie Oliver. Frukostmuffins med sötpotatis. Det såg så himla gott ut när han gjorde det. Det gör i och för sig allt han tillagar. 


Så mina förväntningar var höga när jag stod där på söndagsmorgonen och rev sötpotatis. Och hackade salladslök. Och chili. Och blandade ihop smeten till muffinsar som såg sååå goda ut. 








Men, tyvärr. Ingen hit. Så jag delar inte receptet. Är ni sugna, trots att jag dissar dem, får ni googla receptet. 


Själv nöjer jag mig med att de blev väldigt fina på bild, i alla fall. 
Och tanken var god. 




Inga kommentarer: