måndag 8 juni 2020

Om jag får önska...


Jisses vad tiden går fort! Vi närmar oss inte bara midsommar och semestertider, vi närmar oss även min födelsedag. Några veckor kvar, men jag tänkte att man kan väl få börja önska redan nu? Eller rättare sagt, jag har blivit ombedd att önska, så då gör jag det. 





Haha, lite blygsamt så där. 


Naturligtvis önskar jag först och främst att världen snart kan lämna den här märkliga coronatid bakom sig. Att alla nära och kära får behålla hälsan. Att eländet har fört nåt gott med sig, och att vi kommer se annorlunda på åldringsvård, anställningsförhållanden för vård- och omsorgspersonal i synnerhet och arbetsliv i allmänhet. 


Jag önskar att vår kommande köksrenovering kommer igång när vi vill och flyter på enligt plan. Och så klart att resultatet blir som vi önskat, eller kanske till och med överträffar våra drömmar och förväntningar.  


Sen önskar jag en massa sommarfrukostar på trappen i morgonsolen, många härliga sommarkvällar i trädgården, bruna ben och massa fräknar på näsan. 



Och så vet jag att familjen gärna vill överraska med presenter inslagna i paket, så då får jag väl önska mig något sånt också. Blink, blink. 






1. Armband, Power Gold, Edblad
2. Armband, Childhood, Sophiebysophie
3. Skoblock i trä, st 38 - jag behöver hur många som helst!


6. Grytlappar, Svenskt Tenn
7. Termos, Georg Jensen
8. Våningsfat Festivo, Mio
9. Kaffemuggar, Swedish Grace 2 st blå eller 2 st gröna




11. Armband, Edblad -- ett S eller ett M. eller varför inte ett S och ett M?
12. Armband, Edblad



Inga kommentarer: