fredag 25 augusti 2023

Fem en fredag - Repetition





Sent på fredagskvällen kör vi en fredagslista. Det var länge sen. Veckans tema Repetition.

1. Vad är något du upprepar varje dag?

Lovar mig själv att jag inte ska använda telefonen så mycket.

🌻

2. Vilken bok, film eller ser har du tittat på eller läst flera gånger?

Den HÄR filmen! Min absolut bästa film. Så mycket detaljer att ta in. Fast egentligen skulle jag kunna svara vartenda avsnitt av Morden i Midsomer. Jag tittar, somnar, spolar tillbaka, tittar, somnar osv i all oändlighet tills jag sett färdigt. Jag kan se alla avsnittet igen, för jag kommer aldrig ihåg hur de slutar...

🌻

3. Vad lär du dig aldrig?

Telefonnummer! Helt värdelös på att komma ihåg telefonnummer. Tackålov klarar man sig ganska bra utan att kunna dem utantill...

🌻

4. När lärde du dig senast något utantill?

Förra måndagen när jag fick nytt lösenord på mitt nya jobbuppdrag.

🌻

5. Vilket var det vanligaste samtalsämnet under den här veckan?

Hur trötta vi är. Hela familjen. Andra samtalsämnen som ofta återkommer är Vad blir det för mat? Vilket konstigt väder! Hur ska vädret bli idag? Ska det regna idag? Har du sett min laddare?

🌻


1 kommentar:

Nilla Tankebubblor sa...

Jag har sett den filmen, två gånger till och med! :-)
Morden i Midsomer gillar jag också. Jag gillar allt brittiskt.

...Samtalsämnen man känner igen... Jag försöker komma på någonting annat än vädret att prata om ...